Det rycker i liket!

Tro det eller ej men nu skriver jag ett inlägg igen =Þ

Vad skall man skriva om då?
jag börjar (efter många om och men) på mitt jobb den sjunde och det käns bra.
jag har börjat leda Fallout PnP och det är skitkul, äntligen en värd som jag kan och känner till. Jag ska hitta på mycket skojigt där må jag säga =)
jag har bestämt mig för att jag från och med nu inte ska ge några vänner julklappar, det blir en väldigt stor klumpsumma om man ska göra det så jag håller mig till födelsedagar iställer (nothing personal just business).
jag har börjat tänka lite på dom diagnoser jag har också, det är skönt att ha blivit diagnotiserad men det är ju självklart inte kul att ha det.
jag måste börja jobba med layouten på den här sidan, det ser ju fan ut som ett emo har gjort sidan.
jag har börjat fundera lite på om kock värkligen är ett yrke för mig, visst jag tycker att det är skitkul och sånt. Men jag är inte tillräkligt snabb, och kommer antagligen aldrig att bli det. Sen är det väldigt låg lön också, om jag jobbar heltid får jag ut 13000 efter skatt om man går efter kolektivavtal, och det är tydligen sällan folk gör det i kockbranchen =/
jag funderar på att efter några års jobbande utbilda mig till svetsare, en lärlingslön ligger runt 18000 - 20000 efter skatt, det är mer än vad jag får före skatt.
jag har kommit på det att jag blir en större belastning för samhället om jag börjar jobba än om jag går arbetslös. när jag är arbetslös får jag av staten ca 5000 efter skatt i månaden, när jag börjar jobba får jag runt 17000 före skatt + arbetsgivaravgifter så  det hamnar runt 20000. men medtanke på att jag får lönebidrag så betalar arbetsförmedlingen 80% av min lön så jag suger ut 16000 av staten varje månad istället för runt 7000 som det blir om jag är arbetslös... är det fel av mig att jobba? jag vill bara tacka alla svenska skattebetalare för min lön,

nu ät det tilräkligt med stycken som börjar på "jag" tror ja.

Dagens hiss:
Spotify. ett skitbra program der man streemar musik till sin dator och det är skitbra ljudkvalitet på musiken, man kan söka låtar själv eller sätta på radio där man bestämmer vilken/vilka musikstil(ar) man vil lysna på och vilket/vilka årtionde det är ifrån så kör den random från musikstilen och årtiondet/årtionden man har valt.

Dagens diss:
Skivbolag. Dom vägrar utvekla sig, hur gammal är inte cd-skivan? och dom gillar inte mp3 spelare. men kom på nått nytt och bättre då ffs. varför inte göra en bärbar Spotify?

Kommentarer
Postat av: Pauline

Tänk på att pengar inte är allt, det viktigaste är att man har så man överlever. Det gäller att jobba för att leva, inte leva för att jobba :)

2008-12-25 @ 02:05:22
URL: http://wiretrap.blogg.se/
Postat av: Prazzel

Jo det är sant.. men jag vet inte om jag vill jobba som kock.. i alla fall inte som lunch kock, och alá carté kommer jag nog inte klara av pga att jag är så seg av mig. Men jag tror jag skulle trivas som svetsare, men det sa jag ju om kock också =Þ

2008-12-25 @ 13:52:38
URL: http://prazzel.blogg.se/
Postat av: Pauline

Du kan ju alltid testa, de flesta utbildningar har ju en prövoperiod så man ser om man trivs med det:

2008-12-25 @ 18:11:51
URL: http://wiretrap.blogg.se/
Postat av: Evelina

Maaaw va du är go då :D

Älskar dig sååååååå massa mycket <3



ihi vår låt <3

2009-01-04 @ 02:20:14
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0