Tankar

På senaste tiden har jag tängt mycket på mina diagnoser (ADD, .Asbergers Syndrom. och Dyslexi).
Många säger att dom inte märker av att jag har mina diagnoser och det är jag väldigt glad över, dock fins det vissa personer som säger att dom inte tror att det fins diagnoser och sen klagar på att jag är långsam och inte tar initiativ m.m.
och jag blir så jävla irriterad på det, dom skulle ju lika gärna kunna säga att jag är dum i huvet och att jag hittar på ursäkter för att slippa ta ansvar för mina handlingar.

Andra av mina vänner förstår (eller försöker förstå) mina diagnoser och försöker hjälpa mig och det värmer värkligen att veta att man har sådana vänner =)
Det är flera av mina vänner som har erbjudit sig att högläsa böcker till mig och det är också välldigt uppskattat då jag inte läser särskilt fort och jag glömer bort det mästa jag läser.

Jag försöker arbeta med metoder som får mig att komma ihåg saker bättre. jag försöker skriva listor så jag har det jag skall göra på papper, jag skriver även upp listor på tankar jag har. och det har faktist jälpt en del.
Men mitt största problem är nog ändå att jag inte tänker efter ordäntligt innan jag gör saker och ting, det ger mig problem tex när jag ska städa så det blir oftast slarvigt och halvdant gjort.
Ett annat stort problem jag har är att komma igång med saker och ting, och desto viktigare sakerna är desto svårare har jag för att komma igång med dom. Det är bland annat därfor köket ser ut som det gör =/

Tack min älskade Evelina för att du fins!

Dagens hiss:
Mina vänner: Vad är man utan sina vänner egentligen? jag skulle vilja passa på att tacka alla mina väner för allt stöd och all support dom ger mig. Thx m8s

Dagens diss:
Capitalism: När ska folk förstå att det är ett sjunkande skepp? Vi vanliga mäniskor är alla slavar i Capitalismens bojor medans några få högt uppsatta personer sitter och bestämmer andras öden. Åt helvete med skiten!

Kommentarer
Postat av: Evelina

<3

2009-02-27 @ 21:14:34
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tummen upp för dagens diss Per!



Helt sant, borgarna försöker få krisen att framstå som någon sorts naturlag vi drabbats av och inte att det är systemet det är fel på och att det faktiskt är DERAS FEL att allt gått åt helvete.



Under tiden får man sitta här i skiten, uppsagd och utan inkomst.

2009-03-28 @ 17:37:12
Postat av: Per Hassel

Haha sant Broder =)



BTW åvanstående inlägg är skrivet av Adrian

2009-04-05 @ 19:50:53
URL: http://prazzel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0